školní psycholog
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Lenka Sedlářová | 38 | +420 731 614 187 | lenka.sedlarova |
pondělí, středa, čtvrtek 07:30 - 14:00, úterý 07:30 - 16:00 (individuální termín lze domluvit telefonicky nebo emailem)
- výukové obtíže (školní neúspěšnost, speciální vzdělávací potřeby žáka, problémy s podáváním výkonu ve škole, se soustředěním, motivací, s plánováním domácí přípravy)
- výchovné obtíže (potíže s přijetím a dodržováním pravidel chování, nevhodné chování související s hyperaktivitou, projevy agresivity, záškoláctví)
- osobní potíže související se školou (adaptace na školu, napětí, strach, tréma, obavy ze selhání, starosti způsobené aktuální obtížnou životní situací žáka)
- problémy v oblasti mezilidských vztahů (vztahy dítěte s kamarády, spolužáky, sourozenci, rodiči)
- obtíže v komunikaci (mezi žáky, rodičem a žákem, učitelem a žákem, mezi rodičem a učitelem)
- aktuální krize (krizová intervence pro žáky, jejich zákonné zástupce, zaměstnance školy)
- depistáž a diagnostika nadaných dětí
- skupinová práce s žáky, programy pro třídy (na podporu dobrých vztahů ve třídě, prevence rizikového chování, předcházení školní neúspěšnosti a další)
- volba další vzdělávací cesty a budoucího povolání
- spolupráce s TU, učiteli, asistenty pedagoga, vychovateli
- mediace při komunikaci školy se zákonnými zástupci, případně s dalšími subjekty vstupujícími do výchovně vzdělávacího procesu
- spolupráce s PPP, SPC, středisky výchovné péče a dalšími odborníky v rámci školství, zdravotnictví a sociální sféry
logopedický asistent
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Marta Knopová | 42 | +420 556 209 226 | marta.knopova |
- logopedický asistent pracuje pod metodickým vedením logopeda, zpravidla ze speciálně pedagogického centra. Logopedický asistent má vždy pedagogické vzdělání pro svou činnost v oblasti logopedie.
- provádí přímou logopedickou intervenci u žáků se zjištěnou prostou vadou
výslovnosti , logopedem stanovené edukační, resp. reedukační postupy a cvičení
u svěřených žáků, vyhledává žáky s narušenou komunikační schopností - u svěřených žáků vede činnosti zaměřené na podporu přirozeného rozvoje
řeči a prevenci - zaměřuje se na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností u dětí v mladším školním věku, na prevenci vzniku poruch řeči, na prevenci vzniku čtenářských obtíží
- v rozsahu své působnosti poskytuje zákonným zástupcům žáků s příznaky rizikového vývoje řeči informace o dostupnosti logopedické péče
výchovný poradce 2. st.
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Radmila Bayerová | 23 | +420 556 209 244 | radmila.bayerova |
úterý 15:00 - 16:00 (individuální termín lze domluvit telefonicky)
- Kariérové poradenství
- Výchovné problémy – 2. stupeň
- Individuální výchovný program – 2. Stupeň
- Vede aktiv TU
- Spolupráce s TU, učiteli
- Spolupráce se SŠ
- Konzultace se žáky, kteří sami vyhledají pomoc (osobní problémy, vztahové problémy s vrstevníky ve třídě), možnost následné péče
- Spolupráce s OSPOD, středisky výchovné péče, Policii ČR, MěÚ, ÚP ČR, pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, dětskými lékaři
výchovný poradce 1. st.
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Simona Segeťová | 4 | +420 556 209 238 | simona.segetova |
úterý 13:00 – 15:00 (individuální termín lze domluvit telefonicky)
- Výchovné problémy – 1. stupeň
- Individuální výchovný program – 1. stupeň
- Práce s nadanými žáky
- Spolupráce s třídními učiteli, učiteli
- Konzultace se žáky, kteří sami vyhledají pomoc (osobní problémy, vztahové problémy s vrstevníky ve třídě), možnost následné péče
- Spolupráce s OSPOD, středisky výchovné péče, Policii ČR, MěÚ, ÚP ČR, pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, dětskými lékaři
metodik prevence
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Alena Janiš Bolomová | 50 | +420 556 209 229 | alena.bolomova |
úterý 14:00 – 16:00 (individuální termín lze domluvit telefonicky)
- Neomluvená absence, záškoláctví
- Prevence sociálně patologických jevů (kouření, alkohol, drogy)
- Šikana, kyberšikana
- Sebepoškozování
- Spolupráce s třídními učiteli, učiteli
- Konzultace se žáky, kteří sami vyhledají pomoc (osobní problémy, vztahové problémy s vrstevníky ve třídě), možnost následné péče
- Spolupráce s OSPOD, středisky výchovné péče, Policii ČR, MěÚ, Krizové centrum, dětský lékař, Hasiči, Fokus
školní speciální pedagog
Jméno | Kabinet | Telefon | |
---|---|---|---|
Mgr. Ivana Mutinová | 37 | +420 556 209 241 | ivana.mutinova |
úterý 14:00 - 16:00 (individuální termín lze domluvit telefonicky)
- Specifické poruchy učení
- Vývojové poruchy chování
- Individuální vzdělávací plán
- Reedukace specifických poruch učení
- Metodické vedení asistentů pedagoga
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
- Preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu/výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických/etopedických přístupů
- Spolupráce s třídními učiteli, učiteli, pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem
Aktuality školního poradenského pracoviště
Zajímavý odkaz pro rodiče
O tom, že mají mobilní telefony a obecně digitální technologie vliv na naše myšlení, mozek, emoce, a dokonce i inteligenci, není pochyb. Jak velký je tento vliv a jak devastující může být u nejmladších dětí si přečtěte v otevřeném dopisu Martina Jana Stránského: Jak nástup digitální technologie negativně ovlivňuje mysl a budoucnost našich dětí, který naleznete zde.
Nápoje PRIME
V poslední době se u našich žáků na 1. i na 2. stupni setkáváme s konzumací nápoje PRIME. Jde o nápoj propagovaný dvěma influencery (Logan Paul a KSI). Prodává se ve dvou variantách. Jedna obsahuje kofein, a to 200 mg, což je větší množství než ve dvou Red bullech.
(Blíže https://www.cz-test.cz/clanek/deti-sili-po-nebezpecnem-hitu-rizika-prime-manie#)
Věnujte prosím zvýšenou pozornost skladbě pitného režimu vašich dětí.
Utržené sluchátko
Linka bezpečí spouští nový podcast s názvem Utržené sluchátko. Je určený pro děti ve věku 8 až 11 let, ale ne jen jim. Cílem je prevence krizí a posilování odolnosti. V krátkých epizodách jsou zachycené běžné starosti a situace, které děti zažívají jako například zrada kamarádky nebo strach večer v posteli.
Nebezpečná výzva - Blackout challenge
Vážení rodiče,
vzhledem k tragickým událostem spojeným s napodobením rizikové výzvy Blackout challenge si Vás dovolujeme upozornit na tento fenomén. Obecně jsou rizikové výzvy poměrně běžné a v minulosti byly spojeny především se sociální sítí YouTube, v současnosti však dominují především sociální síti TikTok. Z pohledu rodiče je velmi důležité zajímat se o online svět dětí a diskutovat s nimi o tom, co je bezpečné a co s sebou naopak nese rizika. Zároveň vysvětlit, že to, co vypadá na videu zajímavě a vtipně, může ve skutečnosti ohrozit jejich život a zásadně ovlivnit jejich budoucnost. Nebezpečné challenge se totiž mohou snadno zvrtnout a způsobit dítěti doživotní následky.
Bližší informace naleznete na webových stránkách e-bezpečí
Hrozba v barevném balení: Jak nebezpečné jsou energy drinky?
Na naší škole pozorujeme u dětí zvýšenou konzumaci energetických nápojů, dovolujeme si tedy připomenout, jaká rizika jejich konzumace přináší.
Nadměrná konzumace energetických a povzbuzujících nápojů spojená s vysokým příjmem kofeinu, může vyvolávat nepříznivé účinky: pocit bušení srdce, bolest na hrudi, zvýšenou srdeční frekvenci, případně poruchy srdečního rytmu a vysoký krevní tlak. Konzumace energetických nápojů je nebezpečná hlavně pro děti a mladistvé, v extrémním případě může dojít až k náhlé srdeční zástavě. Dále jsou známy nežádoucí účinky na psychiku a díky vysokému obsahu cukru i zvýšené riziko obezity a zubního kazu.
V rámci prevence připravíme pro žáky 2. stupně program zaměřený právě na rizika konzumace energy drinků, podpořte nás prosím v této snaze a věnujte zvýšenou pozornost pitnému režimu svých dětí.