Hudební klub jako prostor pro zážitkové učení – 2.A, 2.B

1. stupeň
středa 30.04.2025 |Mgr. Simona Segeťová |Všechny aktuality

Hudební klub nemusí být pouze místem koncertů – může se proměnit v inspirativní prostor pro zážitkové učení, rozvoj kreativity a posilování klíčových dovedností žáků....

Hudební klub nemusí být pouze místem koncertů – může se proměnit v inspirativní prostor pro zážitkové
učení, rozvoj kreativity a posilování klíčových dovedností žáků. O tom se přesvědčili žáci tříd 2.A a 2.B,
kteří se v úterý 29. dubna 2025 zúčastnili speciálního programu na Staré poště, v autentickém klubovém
prostředí.


Během dopoledne si děti vyzkoušely, jaké je to stát na pódiu a prezentovat se před ostatními. Překonávání
strachu z vystupování přinášelo nejen radost, ale také posilovalo jejich sebevědomí a jistotu v osobním
projevu. Žáci si mohli zahrát na různé netradiční hudební nástroje, zazpívat si, nebo si vyzkoušet mluvení do
mikrofonu. Objevili tak nové stránky svého talentu a schopností, které mohou dále rozvíjet. Společné hraní a zpěv posilovaly týmového ducha a učily děti, jak důležité je naslouchat ostatním a spolupracovat. Program byl sestaven tak, aby rozvíjel kreativní myšlení, přirozenou zvídavost i odvahu vyjádřit se.


Žáci se nejprve seznámili s prostorem hudebního klubu, profesionální zvukovou technikou a nahlédli do
zákulisí – místa, kam běžný návštěvník nemá přístup. Velký úspěch mělo vyzkoušení netradičních a hravých
nástrojů jako tank drum, koshi, ukulele, guitalele, bonga, tamburína, handbells a dalších, které rozvíjejí
smysl pro rytmus a melodii.


Pod vedením zkušené lektorky si děti vyzkoušely nejen zpěv a recitaci, ale také moderování na profesionálním ozvučení. To jim pomohlo zlepšit schopnost jasného a sebevědomého vyjadřování.Vyvrcholením programu byla simulace koncertu – žáci se stali členy kapely, společně nacvičili krátké vystoupení a s nadšením ho odehráli.

Celá akce nejen stmelila kolektiv, ale zároveň přinesla dětem nové zkušenosti, posílila jejich tvořivost, komunikační schopnosti i odvahu zkoušet nové věci. Projekt skvěle doplnil tradiční výuku hudební a
dramatické výchovy a otevřel dětem dveře k novému způsobu sebevyjádření.


Mockrát děkujeme paní Domitrové z Městského kulturního střediska za zprostředkování akce.

Mgr. Simona Segeťová, Mgr. Eva Piešová, Jana Janyšková, Valéria Kamoďová


Zaměřujeme se na samostatné myšlení,

výběr a třídění informací a schopnost využití získaných poznatků při řešení problémů